MENU
Fungsi
  1. Mengurus serta menyelaras perlantikan anggota-anggota baru persaraan anggota serta yang akan ditamatkan perkhidmatan.
  2. Mengurus, menyedia serta mengemaskini rekod-rekod perkhidmatan, data, personel, persaraan, cuti dan sebagainya yang berkaitan dengan perjawatan.
  3. Menyelaras urusan surat menyurat Majlis.
  4. Urusetia kepada Mesyuarat Penuh, Mesyuarat Jawatankuasa dan Perjumpaan anggota Majlis.
  5. Menguruskan Pembelian peralatan pejabat seperti perabot, alat tulis dan sebagainya.
  6. Mengurus pembelian kenderaan pejabat serta menyelaras pergerakan kenderaan jabatan.
  7. Mengedarkan surat-surat yang telah diterima/disemak oleh Setiausaha/Yang Dipertua kepada jabatan- jabatan dalam tempoh satu(1) hari.
Piagam Pelanggan
  • Menyelaras dan memastikan pelantikan anggota-anggota baru, persaraan anggota serta yang akan ditamatkan perkhidmatan.
  • Memastikan Jabatan ini mengurus, menyedia serta mengemaskini rekod – rekod perkhidmatan, data, personel, persaraan, cuti dan sebagainya yang berkaitan dengan perjawatan.
  • Mempengerusi Mesyuarat Penuh, Mesyuarat Jawatankuasa dan perjumpaan anggota Majlis.
  • Menyelaraskan dan melaksana tindakan undang-undang dan peraturan Majlis.
  • Memastikan setiap pembelian kenderaan pejabat yang diuruskan oleh jabatan ini mendapat kelulusan.
  • Memastikan jabatan ini memproses permohonan penyambungan kontrak anggota dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh kelulusan Mesyuarat Perlantikan.
  • Memastikan Jabatan Khidmat Pengurusan mengemukakan Laporan Perubahan anggota satu bulan dari tarikh kenaikan gaji ke Jabatan Perbendaharaan.
  • Meluluskan permohonan Cuti Ketua Jabatan 3 hari dari tarikh permohonan cuti diterima.

 

HUBUNGI KAMI

Tel umum:056898805/06

Fax umum: 056882102

Alamat : Jabatan Khidmat Pengurusan, Majlis Perbandaran Manjung, Jalan Pinang Raja, 32040 Seri Manjung

Emel umum: pengurusan@mpm.gov.my

Pegawai : Noorhayati Bt Abd Rahim